zondag 28 maart 2010

web 2.0

Zo, de draad weer opgepakt en ben via programmable web er achter gekomen dat ik toch van een heel aantal toepassingen gebruik maak. Meer dan ik dacht. Vacaturesites, reis-sites, betaalsites, email, weer en nieuws en zo meer. Ik heb natuurlijk nog een ding liggen, ding 10: delicious, dus ik dacht dit is weer een goed moment om me weer eens aan ding 10 te wagen, maar dan via een andere toepassing........... en ja hoor, laat ik nu juist die toepassing kiezen die het niet meer doet! Tja, je kunt niet met alle dingen wat hebben!!

Voor wat betreft de betaalsites, dat is binnen het KC in ieder geval een onderwerp van gesprek. Ik denk dat we als bibliotheek service organisatie es nader moeten uitwerken. Hoe zou het zijn als de klanten online alles kunnen regelen........ e-books, lidmaatschap, boete betalingen, giften doneren, entreegelden (ja ja, dat is ook een idee om entree gelden te innen voor bibliotheken).

Zeker interessant nu we toch ook binnenkort de kennisdagdeel krijgen over de onbemande bibliotheek.......... en dan zou de bibliotheek wellicht contact moeten intensiveren met natuurmonumenten voor het behoud van die prachtige bibliotheek gebouwen!

He, is daar nog een webtoepassing voor?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten