zondag 28 maart 2010

library things; een digitale boekenkast

http://www.librarything.com/work/1570947/book/58214493;


Via 23 dingen inlogcode heb ik wat boeken toegevoegd. Vooral management boeken die ik bijzonder inspirerend vond om te lezen en zeker nog weer zal lezen. Het toevoegen van boeken gaat bijzonder eenvoudig, zeker leuk als er ook een 'cover' aan wordt toegevoegd.

Wat ik me kan voorstellen is dat dit een digitaal paradijs is voor mensen wiens vak het is om te archiveren, te ordenen en te lezen wat anderen weer vinden van hun keuze. Voor mij is het nu vooral een digitale bibliotheek welke wordt gevuld door andere geinteresseerde en betrokken lezers, is dat een correcte samenvatting?

En als je eens iets nodig hebt en je wilt 'neutrale' recensies lezen, dan kun je zo terecht bij de mensen aan wiens oordeel je waarde hecht. Dus ook interessant voor leesgroepen (of het beeld wat ik daarbij heb) Hoe kan een bibliotheek hier een nog meer prominente rol in hebben (ik denk daarbij vooral richting leesgroepen en de link met digitalisering........)

Wellicht wordt dit al door velen in uitvoering gebracht?

Ben benieuwd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten