zondag 28 maart 2010

sociale netwerken

Grappige titel eigenlijk: sociale netwerken. Ja, het is zeker een manier om elkaar te contacten, elkaar te (her)vinden en om te netwerken. Zo ben ik ooit via een uitnodiging in aanraking gekomen met facebook en dat heb ik dan ook geaccepteerd. Via een ander kanaal werd ik uitgenodigd op LInkedin. En ik ben ook 'gevonden'. Zo kreeg ik een poosje terug een uitnodiging van een voormalige klasgenoot die nu in Italie woont, aan het strand en vlakbij Rome.......... tja, wat wil een mens nog meer? Zij wilde in ieder geval weer contact en zo geschiedde. We zijn nu weer op de hoogte van elkaars wel en wee. Met linkedin wordt het meer 'zakelijk' gehouden. CV's, beroepen, taken dat is waar de linkedin doelgroep in geinteresseerd is. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of er ook mensen zijn die daadwerkelijk er een nieuwe werkomgeving aan over houden? Tegenwoordig zie ik het ook in de sollicitatiebrieven van potentiele nieuwe medewerkers: ook te volgen op een sociaal netwerk!! En dan vraag ik me wel even af: "wil ik dat echt?" Nee, in eerste instantie toch liever niet. Er wordt zoveel geschreven dat er niet tegenop te lezen valt! Wel zie ik uit naar de sollicitatiebrieven die aangeven: lees en hoor mijn videobericht op:...... www. enzovoort, kijk, dan wordt het pas echt interessant!!

http://www.videoblog.nl/?j=recorded&mode2=show&v=b5ab485db4f6b2ccc03dc4fdf64e4a58&h=b025cd6cde5038544af3b6bea29a7a5e

Geen opmerkingen:

Een reactie posten