zondag 28 maart 2010

never ending story

Zo, hier is ie dan de finish!!

En ja, delicious is me zelfs wat duidelijker geworden. Ik denk in plaatjes, dus onderstaande uitleg gaf me meer inzicht in het nut:

"Tags are simply words you use to describe a bookmark. Unlike folders, you make up tags when you need them and you can use as many as you like. This means, for example, that all of the bookmarks you tag with funny and video will automatically be placed in the "funny" collection and the "video" collection. Since tags work the same way for everyone, you can also check out other people's "funny" or "video" bookmarks. You can even combine tags to see bookmarks with funny and video. Join Now!

For instance, if you find a recipe online that is both French and vegetarian, simply tag it with "french" and "vegetarian". As your collection of bookmarks grows, you'll see this bookmark on your 'vegetarian' tag page as well as your 'french' tag page. This is also a great way to share your knowledge with friends- as every tag page has an easy to remember URL that you can send on to interested parties."

Niet iets wat ik me nu zie gaan gebruiken, maar kan me voorstellen dat het voor legio mensen wel handig is, zeker nadat je geoefent bent in het gebruik ervan.

Maar goed, nu nog even terugblikken. Wat heb ik geleerd? vooral een heleboel termen, worden en mogelijkheden die er zijn. Zo had ik nog niet eerder gehoord van Flickr, rss feeds en delicious. laat staan van de mogelijkheden die dit met zich meebracht. Verder had ik wel menigeen horen praten over twitter, hyves en dergelijke, maar niet verwacht dat ik daar nu middels een cursus alsnog aan zou deelnemen. En ik heb me nu aangemeld bij een specifieke HRM community binnen Nederland. Ik zie me daarin nog wel meer serieus mee gaan bezig houden. Zeker als we binnen onze branche daadwerkelijk relevante en zinvolle zaken gaan uitwisselen op deze manier...........en daar heb ik uiteraard zelf ook een rol in.

Ook de bevestiging dat ik op zich al genoeg speel met web-zaken (muziek, youtube, zoekmachines enzovoorts. Tot nu toe vind ik altijd wel wat ik zoek (lang leve google) en merk ik dat er nog veel meer te vinden is (de bomen en het bos).

Wat ik overigens lastig vind is dat deze cursus een enorm appel doet op je eigen discipline. Met dank aan mijn coach Thea die mij op prettige wijze stimuleerde, zodat die 'eigen discipline' soms ook lekker kon leunen op een stimulerend woord van haar voordat ik de draad weer oppakte.

in ieder geval is het nu klaar en daar ben ik in ieder geval blij om!! Succes en veel plezier gewenst aan de volgende groep!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten